Redakce ČMF přijímá pouze původní texty, které dosud nebyly ani nemají být otištěny jinde. Jde-li o českou verzi příspěvku uveřejněného již dříve v jiném jazyce, rozhodne redakce podle okolností.
Redakce ČMF přijímá příspěvky napsané v textovém editoru Word. Rukopis se odevzdává redakci přes e-mail (Petr Čermák, Aleš Klégr), příp. po domluvě na CD a vytištěný ve dvou exemplářích, v následující úpravě: řádkování 1,5, Times New Roman 13, okraje 3,5 vlevo, 2,5 vpravo, nahoře a dole (níže uvedený očekávaný rozsah jednotlivých typů příspěvků se týká právě tohoto formátu). Vytištěný příspěvek nesmí obsahovat jméno ani pracoviště autora.
Text je třeba formátovat v co nejmenší míře: vyznačte pouze název, jednotlivé nadpisy podkapitol článku a rozvržení odstavců. Pokud chcete některé části v textu zdůraznit, označte je tučně. Příklady se vyznačují kurzivou.
Příspěvky zaslané redakci jsou zařazovány do rubrik: Články, Rozhledy, Recenze, Zprávy a Kronika. Pro jednotlivé rubriky se příspěvky upravují do následující podoby:
Články a Rozhledy
Vachek, J. (1966): The Linguistic School of Praguey: An Introduction to its Theory and Practice. Bloomington – London: Indiana University Press.
Popela, J. (1991): Prospects of V. Skalička’s linguistic typology. In: B. Palek – P. Janota (eds.), Proceedings of Linguistics and Phonetics. Praha: Univerzita Karlova, s. 237–243.
Leška, O. (1995): Vilém Mathesius (1882-1945). Slovo a slovesnost, 56, 81–97.
Recenze, Zprávy a Kronika
Za text každého příspěvku (tedy i recenzí a zpráv) je třeba uvést jeho anglický název a seznam 5 autorských klíčových slov v češtině a angličtině.
Prosíme přispěvatele, aby vedle e-mailu zaslali i svou adresu; tyto kontaktní údaje uvádíme na konci příspěvku.
Typ smlouvy |
|
Česká verze | Anglická verze |
---|
Licenční smlouva bezúplatná – FF UK nabyvatel (autor nezaměstnanec) |
lic_nezam_bezupl_v12-1_CZ.docx | lic_nezam_bezupl_v11-1_EN.docx | | |
Licenční smlouva úplatná – FF UK nabyvatel (autor nezaměstnanec) |
| lic_nezam_upl_v11-1_CZ.docx | lic_nezam_upl_v11_EN.docx |